Greet a stranger

­­naamloos-2

Dit heb ik van mijn overgrootmoeder geleerd. Zij ging met haar man op een bankje zitten langs de weg en dan de voorbijgangers groeten alsof het oude bekende zijn. Als men haar vroeg waarom ze dat deed dan antwoordde ze met: “Ach, dan hebben die mensen de hele dag wat om over na te denken.”

Dan ben ik niet zo’n held dat ik dat vanaf een bankje doe maar ik vind de gedachte wel heel leuk, en vooral de reacties. Ikzelf kan het dan hilarisch vinden maar ergens hoop ik dat de mensen bij wie ik dat doe er ook van opvrolijken. Misschien hebben die wel een hele slechte dag of hadden ze net een negatieve gedachtegang, en na mijn groet niet meer. Ik word er sowieso vrolijk van.

Herkenbaar of gewoon leuk? Laat het gerust even weten en reageer!

English

This I’ve learned from my great-grandmother. She went with her husband on a bench along the road and greet the people passing like old friends. If one asked her why she did that she replied with: “Oh, then those people have something to think about.”

I’m not so brave to do that from a bench, but I find the idea very nice. Especially the reactions. I myself can find it hilarious but somehow I hope the people with whom I do greet also brighten up. Maybe they have a very bad day or they just had a negative thought. But after my salute not anymore. I’m happy anyway.

Recognizable or funny? Please let me know and leave a comment!

Plaats een reactie